Acupunctuur

Acupunctuur is een meer dan 3000 jaar oude behandelmethode uit China, waarbij zeer dunne naalden in acupunctuurpunten worden gezet met het doel u van uw klachten af te helpen.
Acupunctuur kan vele klachten behandelen en is vooral bekend om zijn directe effect op bijvoorbeeld pijn, zoals hoofdpijn, rugpijn en gewrichtspijnen. Naast pijn kan acupunctuur voor vele uiteenlopende klachten ingezet worden zoals stress, onrust en slapeloosheid, astma, verschillende gynaecologische problemen en chronische ziekten.

Binnen onze praktijk is Frédéric Zolnet werkzaam als acupuncturist. Meer informatie kunt u lezen op zijn website.

Indicaties voor acupunctuur:

• Stress;
  • Onrust en slapeloosheid;
  • Astma;
  • Neurologische klachten;
  • Gynaecologische problemen;
  • Chronische ziekten;
  • Kijk voor een volledige lijst op www.zolnet.nl/acupunctuur

Hoe werkt acupunctuur?

Acupunctuur werkt door het vinden en herstellen van verstoorde patronen. Acupunctuur hersteld de balans in de meridianen (banen van energie en informatie die door het lichaam lopen) en daardoor hersteld de balans in het hele lichaam.
Tijdens het eerste consult wordt onderzocht welk onderliggend patroon voor de klacht zorgt. Een klacht, zoals pijn in de onderrug, kan bij verschillende personen een andere oorzaak en onderliggend patroon hebben. Om de achterliggende oorzaak te diagnosticeren stel ik vragen, voel ik de pols en kijk ik naar de tong.
Daarna worden op enkele plekken op het lichaam acupunctuurnaalden gezet. Omdat de naalden zo klein zijn voelt u niet of nauwelijks pijn bij het zetten van de naalden.  U kunt een lichte en vaak prettige elektrisch tinteling ervaren die zich van het punt door de meridiaan beweegt. De naalden blijven een tijdje zitten. U zult merken dat de behandeling vaak al meteen rust en ontspanning kan brengen. Ook kunt u vrijwel direct een vermindering van uw pijnklachten ervaren. De behandeling duurt maximaal 60 minuten en de kosten zijn €60,- per behandeling.

Over Frédéric Zolnet

Na afronding van zijn studie cognitiewetenschappen (CKI) aan de Universiteit van Utrecht is hij werkzaam geweest in de psychiatrie en verslavingszorg; eerst aan een onderzoeksinstituut en later als begeleider. Het werken met mensen heeft hem altijd veel voldoening gegeven, en op het moment dat hij acupunctuur ontdekte wist hij dat hij zijn ware passie gevonden had.
Hij heeft zijn studie gevolgd aan Academie voor Chinese Geneeswijze Qing-Bai en volg regelmatig bijscholingen, bijvoorbeeld op het gebied van pijnklachten en aandoeningen aan het bewegingsapparaat.
Acupunctuur biedt hem de mogelijkheid om zijn wetenschappelijke achtergrond te verenigen met zijn interesse voor spirituele zienswijzen en beoefening zoals meditatie, yoga en qigong. De kracht van acupunctuur zit hem onder andere in de holistische kijk op de mens, diep geworteld in een eeuwenoude en rijke traditie.